zoeken op deze site



De basisregels voor een gezonde slaapkamer

Gezondheid begint met een uitstekende nachtrust, zeker voor mensen die kampen met energieproblemen.

- Een slaapkamer ligt bij voorkeur aan de oost- of noord-oostkant van de woning, zodat je wakker wordt met de natuurlijke invloeden van het ochtendlicht.

- Weer alle storende geluiden (zowel van de omgeving als in de woning zelf).

- Gebruik een slaapkamer enkel om te slapen, niet om te werken, te lezen of TV te kijken. Ook kinderen zouden eigenlijk niet mogen studeren of computeren op hun slaapkamer. Investeer liever in een aparte speel- en/of studeerkamer voor de kinderen en in een kleinere slaapkamer.

- Zorg voor zoveel mogelijk frisse, gezonde lucht op de slaapkamers.

- Gebruik geen of weinig verwarming in je slaapkamer. Gebruik om je te verwarmen een wollen deken in een katoenen overtrek, zowel boven als onder je lichaam.

- Vervang je matras om de tien jaar en vervang je hoofdkussen om de drie à vier jaar. In de loop van de tijd vormen er zich schimmels in de vochtige omgeving, die ook een ‘nest’ wordt van bacteriën. Weggooien en vervangen dus!

- Gebruik zo weinig mogelijk metalen voorwerpen (geen metalen bedframe, matras met metalen veren, metalen kaders ter ondersteuning van de matras, geen metalen meubelen enz.) of zorg ervoor dat ze perfect geaard zijn. Metaal werkt als een perfecte ‘antenne’ en geleidt elektromagnetische stralingen die zeer schadelijk kunnen zijn voor lichaam en geest.

- Zorg ervoor dat er geen elektrische leidingen onder het bed doorlopen. Mensen die slapen met elektrische leidingen onder de plaats waar ze slapen of elektrische toestellen in de omgeving, worden ’s ochtends moe wakker.

- Zorg ervoor dat je slaapkamer niet boven de keuken ligt. Een keuken staat vol elektrische apparaten en die verhogen de laagfrequente storing.

- Laat ’s nachts geen kunstlicht branden en zorg ervoor dat het pikdonker is als je slaapt.

- Verwijder alle elektrische toestellen: elektrische wekker, radio, computer, televisie. Elke actieve elektriciteitsleiding creëert een spanningsveld met een straling die tot 2 meter ver gaat. Trek de stekker van het nachtlampje uit als je je ogen sluit. Gebruik een mechanische wekker of een wekker op batterijen.

- Vermijd een waterbed en een elektrisch verstelbaar bed. Als je een elektrisch verstelbaar bed hebt, trek dan de stekker uit.

- Vermijd gsm- gebruik en draadloze DECT telefoons in de slaapkamer.

- De meeste kinderslaapkamers zitten tegenwoordig vol met hoog- en laagfrequentie straling. Het zijn ‘leefkamers’ met HiFi, TV, computer, wifi, gsm enz. Dit veroorzaakt energietekorten. Ik raad sterk aan om indien mogelijk een gescheiden ruimte te creëren om te studeren en te computeren, en om te slapen.








© 2013 Homo Energeticus - Ontwikkeling : Sinergio