zoeken op deze site



Lichaamsbeweging

Bijna de helft van de Belgen – en bij uitbreiding bijna de helft van de westerse bevolking – is te dik en brengt ongeveer 70 procent van de dag al zittend door.

De laatste wetenschappelijke richtlijnen met betrekking tot beweging geven aan dat:

• Om een effect te hebben op gezondheidsparameters, men
 Minstens 30 minuten gematigd lichamelijk actief moet zijn gedurende 5 dagen per week, of minstens 20 minuten intensief lichamelijk actief moet zijn gedurende 3 dagen per week
 Minstens 2 keer per week spierversterkende oefeningen zou moeten uitvoeren

• Om een effect te hebben op gewichtsstabilisatie, men
 45-60 minuten gematigd lichamelijk actief moet zijn per dag om een gezond gewicht te stabiliseren
 60-90 minuten gematigd lichamelijk actief moet zijn per dag om na gewichtsverlies, het gezonde gewicht te stabiliseren.

Een toename van de lichaamsbeweging vermindert het risico op de ontwikkeling van hartziekten, verbetert de bloedcirculatie, verbetert de cholesterolwaarden, verbetert de bloeddrukwaarden, vermindert het risico op suikerziekte, vermindert het risico op darmkanker, versterkt de botten.


Opnieuw beginnen sporten na ziekte of blessure

De juiste vorm van lichaamsbeweging kiezen

Conditietraining: ja of nee?

Wil je thuis zelf oefenen?

Personal training at home

Nuttige adressen

Nieuwe oefeningen

Nieuws/actualiteit








© 2013 Homo Energeticus - Ontwikkeling : Sinergio